Valentijn 2016: love-at-first-digital-sight
Vandaag gaat de nieuwe Valentijnscampagne “Command Cupid” van Mooiwatbloemendoen.nl van start. Op innovatieve wijze wordt het geven van bloemen onder de aandacht gebracht. Via een innovatieve communicatietechnologie is het nu mogelijk om je (geheime) liefde het hart sneller te doen laten kloppen door het geven van een bloem.
Command Cupid
In 2015 hebben ruim vier miljoen mensen gezien hoe Cupidrone de liefde heeft verspreid. Dit jaar sturen we opnieuw een moderne Cupido op pad om de liefde te verspreiden via de nieuwste technologie: Periscope. Onze hedendaagse Cupido heeft één doel: het laatste zetje geven in de liefde. Hij struint de straten af, uitgerust met een hightech boog mét smartphone en ingebouwde camera. Hij gaat daarmee op zoek naar love-at-first-digital-sight. Wordt een potentiële liefde via de camera gespot? Command Cupid! En hij deelt ter plekke namens jou een roos uit aan jouw Valentijn of Valentina. Het mooiste van alles, de reacties zijn live te zien via Periscope.
Internationaal bereik
Mooiwatbloemendoen.nl lanceert de Valentijnscampagne in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Via een inspirerende online video wordt een breed publiek bereikt. Op diverse videonetwerken als YouTube en social media zal de campagne een groot bereik proberen te realiseren. In zowel Duitsland als Frankrijk wordt een event opgezet waarbij consumenten zelf de techniek kunnen ervaren. Via een livestream kan hij of zij Cupido de opdracht geven om een roos te geven aan iemand die hij of zij in de omgeving van Cupido spot.
Bloemen maken blij
De Valentijnscampagne versterkt het idee dat het geven en ontvangen van bloemen volop blijdschap brengt. In de huidige tijd waar mensen veelal communiceren via internet, komt juist het geven van echte bloemen vele malen persoonlijker over dan een berichtje online.
Oud kunstje, nieuw jasje
Cupido cliché? Ik dacht het niet! Via deze online video zie je hoe Cupido ook in 2016 nog vele harten sneller laat kloppen. Het geven van een rode roos met Valentijn lijkt zo oud als de weg naar Rome, maar met deze campagne laat Mooiwatbloemendoen.nl zien dat dit nog altijd de manier is om de grootste glimlach op iemands gezicht te toveren.